ΔΗΜ.Ω.Σ.[1] ή ΔΗΜΟΣΙΟ;
(Δυστυχώς για εκείνους δεν έπιασε το κόλπο με την ηχητική ομοιότητα..!)
Εν μέσω ακρίβειας, στεγαστικής κρίσης και ενός Παγκόσμιου Πολέμου σε εξέλιξη, η κυβέρνηση της ΝΔ – με τη συμπαράσταση του ΠΑΣΟΚ και της ΠΛΕΥΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ – πάντα υποτελείς κι εξαρτημένοι στο κεφάλαιο και τους δυτικούς εταίρους τους, προχώρησαν επίσημα στην παραχώρηση 22 σχολικών μονάδων ( Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων ) στα χέρια ενός ιδιώτη, που ακούει στο όνομα « Κοινωφελές Ίδρυμα «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ», που εδρεύει στο VADUZ του Λιχτενστάιν, και της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΡΙΟΝΑ ΕΛΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ», με τον διακριτικό τίτλο «ΑΡΙΟΝΑ Α.Ε.», που εδρεύει στην Αθήνα, για τη λειτουργία των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων..».
[1] ΔΗΜ.Ω.Σ.: Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία
Όπως μας ενημερώνει το 2ο άρθρο του Σχεδίου Νόμου, η Σύμβαση Δωρεάς έχει ως αποστολή την παροχή πρόσθετων ωρών σε κλάδους όπως η πληροφορική – τεχνολογία, ξένες γλώσσες, STEM, τέχνες και ενισχυτική διδασκαλία για την προετοιμασία των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Πηγή: Ertnews.gr
(Μια ματιά στον ιστότοπο των παραπάνω σχολείων είναι αρκετή απόδειξη ότι παρά την κυβερνητική αδιαφορία και τη συστηματική παραμέληση, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμβάλλουν για την πραγματοποίηση δρώμενων, εορτών, επιμορφωτικών εκδρομών, συμμετοχή σε διαγωνισμούς και άλλα προγράμματα.)
Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι «ποιος διασφαλίζει ότι όλα αυτά περί τέχνης, αθλητισμού και ξένων γλωσσών θα γίνουν, τη στιγμή που ποτέ δεν έγιναν απ’ τους τόσους φόρους που έχουν καταβάλει οι γονείς των μαθητών για το δημόσιο δωρεάν σχολείο, αλλά με την αρωγή των φιλάνθρωπων εφοπλιστών καθίστανται αναγακαία;».
Με ανακοίνωση του, ο Σύλλογος Εκπ/κών του 3ου ΓΕΛ Ευόσμου ενημερώνει ότι οι πολιτικοί ιθύνοντες ήταν τόσο βέβαιοι για τις αποφάσεις τους που δεν βρήκαν καν το θάρρος να ενημερώσουν τις μονάδες που επέλεξαν αλλά το έμαθαν…σκρολάροντας στο Διαδίκτυο!Αυτό πιθανώς να αποτελεί και παγκόσμια πρωτιά!
Αν και σύλλογοι & συνδικάτα έχουμε μια υποψία για ποιο λόγο επιλέχτηκαν οι συγκεκριμένες περιοχές (αρκεί κανείς να ρίξει μια ματιά στη συνδικαλιστική δραστηριότητα, τη μαζική συμμετοχή στους αγώνες και την επιτυχία προγραμμάτων κι εκδηλώσεων αυτών των σχολείων, δημιουργώντας δεσμούς μαθητών – γονιών – κοινότητας), ας εξετάσουμε ενδελεχώς την άποψη της κυβέρνησης:
Ισχυρίζονται ότι πρόκειται για περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις και πως στερούνται ανάπτυξης σε σχέση με τις γύρω τους.
Τα ίδια τα δημογραφικά δεδομένα ωστόσο το διαψεύδουν, π.χ. ο Εύοσμος έχει μεγάλη ανάπτυξη ενώ τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί πληθυσμιακή αύξηση η οποία είχε σαν αποτέλεσμα τη συνεχή ανοικοδόμηση και την πλήρη αυτονομία στη διαθεσιμότητα υπηρεσιών κι επιχειρήσεων. Μάλιστα, έχει προκύψει και ζήτημα σχολικής στέγασης, το οποίο αν δεν διευθετηθεί μέσω της δημόσιας – κρατικής οδού, θα εκτιναχθεί από τον επιπλέον αποκλεισμό που δρομολογεί η συγκεκριμένη μορφή ιδιωτικοποίησης.
Σαν βγεις στον πηγαιμό για το σχολειό (στο Πέραμα…)
Η εικόνα δείχνει το ταξίδι όσων αποτύχουν στις εξετάσεις: Δηλαδή το Εκτάκι για να γραφτεί στο σχολείο της γειτονιάς του, να συνεχίσει να είναι με τους φίλους/συμμαθητές που είχε από νήπιο, να γλιτώνει κούραση και χρόνο, θα πρέπει να δώσει εισαγωγικές εξετάσεις για να γίνει δεκτό στο Ωνάσειο! Ναι, όπως το ακούσατε, σε προνόμιο πλέον μετατρέπεται η συνέχιση των υποχρεωτικών σπουδών κοντά στο σπίτι που μένει ενώ ταυτόχρονα κανείς δεν εγγυάται αν το όμορο σχολείο θα έχει χώρο να δεχτεί τον αποβλητέο μαθητή, απορρίπτοντας την αίτησή του ή αν θα τον «σαρδελοποιήσει» σε 25αρια τμήματα – τις γνωστές υγειονομικές και ψυχολογικές βόμβες! Γίνεται ακόμα καλύτερο όταν μαθαίνει κανείς ότι ιδιαίτερα κριτήρια εισαγωγής υπάρχουν και για την πρόσληψη του διδακτικού προσωπικού!
Αναμένουμε να δούμε ακόμα για τους σχολικούς νοσηλευτές, τους ψυχολόγους, τους κοινωνικούς λειτουργούς, τους συμβούλους, τη σχέση που θα έχουν με ΜΚΟ και το αν οι αποφάσεις τους θα ακολουθούν επιστημονικά πρωτόκολλα ή θα υπερασπίζονται τη χορηγία του σπόνσορα; Πώς θα διαμορφώνεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και ποιες θα είναι οι κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις που θα παίρνει με το μανδύα του πολιτισμού;
Η λίστα με τους λόγους για τους οποίους θα ξεριζώνονται οι μαθητές και θα υποβάλλονται σε εσωτερική εξαναγκαστική μετανάστευση δεν τελειώνει, μιας και αυτό γρήγορα θα μετατραπεί σε γεννήτρια προβλημάτων κι εμποδίων εκθετικά με την πάροδο του χρόνου για όλες τις εκφάνσεις της σχολικής ζωής. Να σημειωθεί ωστόσο ότι ο μαθητής του λεγόμενου Ωνασείου που θα μείνει μετεξεταστέος, διαγράφεται αυτομάτως και πρέπει εκ νέου να διεκδικήσει την εγγραφή του!
Τέχνη…Ούτε καν για την Τέχνη
Η πρεμούρα της ελληνικής κυβέρνησης και των συμμάχων της για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής και τεχνολογικής παιδείας στη Μέση Εκπαίδευση, μας υποχρεώνει να θυμηθούμε τις αποφάσεις των ίδιων για μια σειρά θεμάτων σχετικών με τη Φυσική Αγωγή και τα ανύπαρκτα γήπεδα, τα ξενόγλωσσα τμήματα άνευ αίθουσας, που φτιάχνονται βασισμένα σε κανόνες «ζήτησης» και τη λειτουργία τους ταυτόχρονα, ώστε οι κυβερνήσεις να πριμοδοτούν την παραπαιδεία ή τα ιδιαίτερα με 25€/ώρα – στη χώρα που οι ξένες γλώσσες είναι το χρυσό διαβατήριο για δουλειά – το πετσόκομμα των ωρών των συναδέλφων κι άλλα πολλά!
Να προσθέσουμε ότι για δρώμενα εικαστικά, μουσικά, θεατρικά και εργαστήρια χειροτεχνίας ό,τι προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων, η γενναιοδωρία των καθηγητών και η πρωτοβουλία των μαθητών.. Κατά τα άλλα, ούτε μελόντικα απ’ τους πάγκους στο πανηγύρι!
Επίσης, θα ρωτήσουμε εντελώς αντικειμενικά από που προκύπτει «..η ενίσχυση της ανάπτυξης και καλλιέργειας των μαθητών ολόπλευρα και αρμονικά..» όταν οι μαθητές από 12 χρονών θα μάθουν να ανταγωνίζονται για μια θέση στο σχολείο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, υπό το άγχος της ενδεχόμενης αποτυχίας που θα επιφέρει επιπλέον έξοδα στους γονείς, έλλειψη χρόνου και ταλαιπωρίας καθημερινά, η λειτουργία το Σάββατο που θυμίζει σκοτεινές εποχές, ο αποκλεισμός παιδιών με μαθησιακές και κοινωνικές δυσκολίες, νευροαναπτυξιακές διαταραχές, το ατέρμονο καθημερινό τρέξιμο των παιδιών για να κρατήσουν τη θέση τους καταλήγουν στο πιο σοβαρό όλων των ζητημάτων: την κατάργηση της παιδικότητας/ανηλικότητας! Την ίδια ώρα, από την έναρξη του σχολικού έτους φέτος, η κυβέρνηση μέσω των δημοτικών αρχών επέβαλε οικονομική συνδρομή 500€ ετησίως για όποιον σύλλογο, φορέα ή ομάδα χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις του σχολείου για πρόβες, παραστάσεις, τουρνουά, εκδηλώσεις, εκθέσεις, κ.ά. Πάντα βέβαια στο όνομα του αμιγούς ενδιαφέροντος για τον πολιτισμό!
Αχρείαστη στην Α/βάθμια – προτεραιότητα στα Ωνάσεια
Η ενισχυτική διδασκαλία (μαζί με τα τμήματα ένταξης) που την ακούμε τόσο συχνά από τα επίσημα χείλη έχει πληγεί βαθιά από τις αποφάσεις της κυβέρνησης! Στην πρωτοβάθμια φερειπείν, οριακά καταργείται οπότε θα ‘ναι τραγικό το θέαμα της προσπάθειας ευάλωτων μαθητών για να επιτύχουν στο Ωνάσειο. Τη στιγμή που η ίδια η κυβέρνηση δεν έχει δείξει κανένα σεβασμό στο θεσμό αυτό, καθυστερώντας αδικαιολόγητα κάθε χρονιά, μη προσφέροντας καμία ουσιαστική βοήθεια (αίθουσες, υλικό,..) στο δημόσιο σχολείο, μέσα από τα χέρια της διοίκησης των Ωνάσειων ΕΚΤΟΣ διδακτικού ωραρίου και μέσα από ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ θα υλοποιείται η περιβόητη ενισχυτική διδασκαλία!
Είναι γεγονός ότι η δημόσια δωρεάν Παιδεία χτυπιέται ολομέτωπα από τα σκληρά μέτρα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της ΝΔ: τμήματα κλείνουν, σχολεία συγχωνεύονται, εκπαιδευτικοί ανακαλούνται ως αχρείαστοι ή διώκονται με γελοίες προφάσεις, η αξιολόγηση απειλεί κάθε ασυμβίβαστη φωνή που υπερασπίζεται το δημόσιο αγαθό και τώρα έβαλαν σκοπό να αξιολογήσουν τα παιδιά μας και να αμφισβητήσουν το αναφαίρετο δικαίωμα να φοιτούν ανεμπόδιστα στο σχολείο της γειτονιάς τους.
Δεν θα επιτρέψουμε να αξιολογηθούν τα παιδιά μας!
Δεν θα αφήσουμε τα δημόσια σχολεία να γίνουν θυγατρικές σκοτεινών επιχειρηματικών κύκλων!
Πλαισιώνουμε τους αγώνες των Μαθητών, Γονέων και Κηδεμόνων και Εκπαιδευτικών!
Παιδεία στην υπηρεσία των αναγκών του λαού και όχι του κεφαλαίου.
Τμήμα Παιδείας
Επαναστατική Ενοποίηση
Μέλος της Παγκόσμιας Αντιιμπεριαλιστικής Πλατφόρμας